Ekofika hela veckan

Hösten är här och med den Miljövänliga Veckan, i år med temat ekofika. Jag dricker ekokaffe och ekote året om, men idag blev det hemgjord varm choklad vilket inte tillhör vanligheterna i min vardag. Chokladen gjorde jag på ekologisk och Fairtrade-märkt kakao, ekologisk havredryck och ekologiskt socker. Till drycken blev det en KRAV- och Fairtrademärkt banan. Vad består ditt ekofika av?

Varm choklad

Varm choklad gjord på ekologiska och Fairtrademärkta råvaror.

På Naturskyddsföreningens hemsida kan du fördjupa dig om ekofika, bland annat genom att läsa om fem skäl att välja ekologiskt kaffe och fem anledningar att byta till eko-bröd.

2 thoughts on “Ekofika hela veckan

  1. Vi brukar köpa kaffe på Barista och så köper vi ekobananer 🙂 Nu blev jag med sugen på varm choklad! I mMalmö har de startat något fairtrade/ekokoncept på gågatan. Där kan man handla secondhand och så har de hållbara kurser tror jag. Vi gick förbi som snabbast i helgen 🙂 Alltid spännande!

Kommentera

