Sädesslag och smakråd

Det är många som uppskattar Saltå Kvarn och deras ekologiska produkter. För egen del är jag bland annat förtjust i företagets fyrkornskross, kornflingor och dinkel. Jag bakar också gärna med Saltå Kvarns vetemjöl special och dinkelmjöl. Nu kanske någon läsare undrar om nämnda företag har betalat för att omnämnas i positiva ordalag på Hållbara handlingar. Så är dock inte fallet. Men när jag ändå skriver uppskattande om Saltå kvarns produkter vill jag även göra reklam för deras blogg, där anställda på företaget skriver om produkter och ekologisk odling. Senaste tiden har man bland annat publicerat intressanta inlägg om de fyra sädesslagen. Just nu söker företaget dessutom deltagare till sitt Smakråd. Om jag var med på Facebook – där Smakrådets kommunikation ska ske – hade jag anmält mig direkt.

Saltå Kvarns fyrkornskross, gott och nyttigt både till grötkok och brödbak.

Saltå Kvarns fyrkornskross. Den fiberrika krossen gör gröten robust och smakrik, och brödet saftigt och gott.

 

 

Kommentera

