Bilen bättre av än på

För snart ett år sedan skrev jag ett inlägg om fördelarna med att ställa av bilen. Under 2014 har mitt hushåll låtit bilen stå under kortare och längre perioder. Genom framförhållning och samordning har den förändrade bilanvändningen knappast inneburit några större problem eller uppoffringar, men väl vinster för både privatekonomin och miljön.

Det är enkelt att ställa av och ställa på sitt fordon. Transportstyrelsen erbjuder fyra smidiga vägar: appen Mina fordon, en e-tjänst via datorn, servicetelefon eller skriftlig begäran med hjälp av fordonets registreringsbevis. Vi använder Mina fordon, vilket bara tar några sekunder. Det är dock viktigt att tänka på att en avställning aldrig kan göras bakåt i tiden, utan bara från och med den dag då en fullständig anmälan kommer in till Transportstyrelsen.

Transportstyrelsens app Mina fordon

Transportstyrelsens app Mina fordon går enkelt att ladda ned på iTunes eller Google Play.

 

Lämna en kommentar