Tänk utanför boxen – eko i hela lådan

EkovinlådanEkovinlådan Vår II

Påsktidens glädje och fest(er) är här. Idag kom lådan med vårviner som jag beställt till närmaste Systembolagsbutik. Vinerna i lådan är producerade av ekologiska druvor, odlade på småskaliga gårdar. Det ska bli spännande att ta del av innehållet den närmaste tiden.

Ekovinlådan Vår (nr 73010) i Systembolagets beställningssortiment (importör Vinik) fick mig också att upptäcka något jag borde känt till för länge sedan: Ekolådan. Överväger att testa hemleverans av ekologiska frukter och grönsaker. Kanske har någon av bloggens läsare erfarenheter av den eller liknande ”ekokasse-tjänster” och kan komma med en recension i en kommentar!?

 

 

 

3 thoughts on “Tänk utanför boxen – eko i hela lådan

  1. På Ekolådans hemsida står det till vilka orter de levererar. Har även för mig att de kan leverera till andra orter om några hushåll går ihop och bildar en grupp som beställer. Men som sagt, jag har inte provat själv, fast funderar på att testa framöver.

Kommentera

