Cykelpool för lastcyklar i Uppsala

Hållbara handlingar har tidigare uppmärksammat last- eller lådcyklar som en möjlighet att minska bilberoendet samtidigt som de kan göra vardagen lite smidigare. Nu berättar UNT att Sveriges största cykelpool för lastcyklar invigs i Uppsala i juni. Efter initiala kontakter med min hyresvärd Uppsalahem har jag inte lyckats gå vidare med frågan under vintern. Uppsalahem var inte avvisande till tanken om en lådcykelpool i Tuna backar, men har inte heller visat något fortsatt aktivt intresse. Nu kanske det öppnar sig en möjlighet via Uppsala Cykelförening och det vore spännande med ett samarbete mellan den kommande lastcykelpoolen och hyresvärden i mitt bostadsområde. Jag har precis gått med i UCF och anmält intresse att stå som värd för en cykelkärra och en lådcykel i Tuna backar. Vi får hoppas att det går att förverkliga, för som hyresgäst kommer jag nog att behöva Uppsalahems hjälp att hitta en skyddad parkeringen för ekipagen.

Glad Påsk!

2 thoughts on “Cykelpool för lastcyklar i Uppsala

Kommentera

