Andra, inte jag

Idag publicerar Livsmedelsverket en ny undersökningar om konsumenternas kunskap, attityder och beteende kopplat till matsvinn. Studiens resultat kan sammanfattas med orden ”andra, inte jag”. SLV skriver bland annat följande: ”De flesta upplever inte att de slänger särskilt mycket mat. Istället är matsvinnet ett problem för andra, för samhället i stort och för världen. Detta trots att ny statistik visar att svenskarna i genomsnitt slänger motsvarande en månadskostnad mat varje år.”

SLV tipsar också om hur man kan minska matsvinnet.

3 thoughts on “Andra, inte jag

      • måste nog erkänna att jag nog får jobba på allt då. Jag tröttnar väldigt lätt. t ex om jag blir sugen på tunnbröd, så köper jag ett paket men äter aldrig hela, varpå det åker i frysen. Hittade ett paket i frysen idag, från januari 2013, helt sönderfruset. Bara att slänga. Och har jag blivit sugen igen sedan januari 2013, nej tyvärr.

Kommentera

