Miljö-appar

Jag och en kompis skrev och marknadsförde en diktsamling som specialarbete på gymnasiet. ”Miljö för alla” är en gymnasists fördjupningsarbete i form av en miljöblogg. Spännande och angeläget grepp!

Miljö för Alla

apparJag fick ett önskemål om ett inlägg om appar. Så här kommer det!

Naturskyddsföreningen – Grön Guide
Denna app var jag inte jätteimponerad över när jag först kollade på den.
Photo 2Photo 7Men det visade sig att jag tittade alldeles för snabbt! Appen är full av tips och lättläst information om vad man kan göra för ”gröna” gärningar. Om man vill kan man filtrera listan så man bara ser de Extra viktiga tipsen, som att äta mindre kött, flyga mindre och att undvika korta bilresor. Just de jag nämnt är ju bland de mest omtalade klimathandlingarna, därför finner jag deras information såsom ”5 viktiga varor att byta till eko” mer hjälpsammare.
Man kan även kryssa av de gärningarna som man bestämt sig för att göra. På det viset får man väl sämre samvete om man inte gör det!

Det jag gillar mest med guiden är dess vardagliga språk och att deras texter…

View original post 325 fler ord

Kommentera

